logo-apneuvereniging-bkg

veiligheidsmelding-philips-acties-av

Geplaatst op 20-06-2021  -  Categorie: ApneuBulletin  -  Auteur: Ton op de Weegh

Veiligheidsmelding Philips, standpunt ApneuVereniging

Acties en standpunt van de ApneuVereniging

20210620-richting

Ons standpunt is: Dit probleem moet zo spoedig mogelijk worden opgelost. Patiënten mogen niet de dupe worden. Een algemeen advies om te stoppen met xpap-therapie is geen goede zaak.

Op 16 juni j.l. hebben we een brandbrief aan Philips, leveranciers en betrokken artsenverenigingen geschreven. Kern van de brief: Het is een probleem in de keten van artsen, leveranciers en Philips. Zorg voor centrale regie en eenduidige informatie.

Waarnemend voorzitter Gerjan Heuver van de ApneuVereniging staat in contact met vertegenwoordigers van Philips Benelux, de leveranciers en de artsen. Daarin benadrukt hij de stellingen uit onze brief keer op keer.

Inmiddels vindt er dagelijks afstemming plaats tussen leveranciers en Philips.