logo-apneuvereniging-bkg

Monografie over zorgtraject van slaapapneu naar het buitenland

Geplaatst op 16-05-2021  -  Categorie: ApneuBulletin  -  Auteur: Ton op de Weegh

Monografie over zorgtraject van slaapapneu naar het buitenland

ab2021-5-cover-monograph-1000In november 2020 ontving u als lid van de ApneuVereniging de Monografie over 15 jaar onderzoeken onder apneupatiënten en slaapklinieken. Die kwam tot stand op initiatief van de ApneuVereniging in samenwerking met onderzoeksinstituut Kantar.

De monografie is een unieke, sterk onderbouwde weergave van belangrijke ontwikkelingen en trends van diagnose en behandeling, gebaseerd op 15 jaar onderzoeken in opdracht van de ApneuVereniging.

Om deze waardevolle informatie ook onder professionals in het buitenland te kunnen verspreiden is de Monografie nu in het Engels vertaald.

De verspreiding zal gericht plaatsvinden via bestaande contacten, de ERS (European Respiratory Society) en collega-patiëntenverenigingen in Europa.